Kompletný sprievodca online nakupovaním módy na Slovensku: Odpovede na najčastejšie otázky

30.04.2025

Možno ste si našli na internete skvelé šaty a premýšľate nad ich objednávkou. Určite Vám vŕtajú v hlave otázky, na ktoré by ste chceli odpoveď? V tomto blogu sme pre Vás pripravili prehľad najčastejších otázok, ktoré trápia zákazníkov pri nakupovaní svojho oblečenia online a prinášame odpovede, ktoré Vám pomôžu nakupovať s istotou.

Doručenie a platba: Čo potrebujete vedieť pred objednaním

Skôr ako kliknete na tlačítko "Objednať", tak sa zaujímajte o to ako dlho budete čakať na svoj nový kúsok do šatníka. Slovenské e-shopy zvyčajne doručujú tovar v rozmedzí od 1 – 5 pracovných dní. Doba sa môže niekedy predĺžiť pri rôznych nepredvídaných situáciách, alebo počas sviatkov.

Čo sa týka platby, tak väčšina obchodov ponúka dobierku (pre tých, ktorí preferujú platiť až po prevzatí zásielky) platbu kartou online (pre milovníkov rýchlosti a jednoduchosti) a bankový prevod (pre zákazníkov, ktorí uprednostňujú tradičné metódy platby)

Vrátenie a výmena

Všetci to poznáme, že si to objednáte a nesadne Vám veľkosť, alebo sa Vám nepáči kvalita blúzky, či šiat. Na šťastie je tu aj slovenská legislatívna, ktorá je na strane spotrebiteľa a umožňuje vrátiť nenosený tovar do 14 dní bez udania dôvodu. Mnohé e-shopy túto lehotu dobrovoľne predlžujú až na 30 dní. Väčšina e-shopov tiež umožňuje výmenu jednej časti súpravy za inú veľkosť, čo oceníte najmä pri kúpe kompletu, kde Vám horný diel sadne, ale dolný už nie.

Kvalita a pôvod

Veľa z Vás chce takisto vedieť odkiaľ pochádza oblečenie, ktoré sa nachádza v e-shope. Táto otázka trápi čoraz viac uvedomelých zákazníkov. Aj keď mnoho produktov v slovenských e-shopoch pochádza z Ázie, neznamená to automatický nižšiu kvalitu. Dôležité je sledovať zloženie materiálu a recenzie od zákazníkov.

Veľkosť

Šaty môžu byť krásne, ale ak Vám veľkostne nesadnú, tak je to veľká smola. Každý e-shop Vám ponúka pri produkte aj veľkostnú tabuľku. UNI veľkosť, ktorá je často uvádzaná pri produktoch, zvyčajne zodpovedá veľkostiam S-L. Je dôležité poznať vlastné rozmery a porovnať si ich s rozmermi v tabuľke, ktorá sa nachádza v e-shope. Pozor: Veľkosť M nemusí zodpovedať Vašej veľkosti M. Každý výrobca má svoje rozmery, a preto je potrebné vždy porovnávať Vašu veľkosť s veľkostnou tabuľkou.

Záverečné tipy pre spokojné nakupovanie

Pamätajte, že recenzie od iných zákazníkov sú neoceniteľným zdrojom informácií. Ak ste si nie celkom istý výberom produktu v e-shope, tak stačí ak napíšete do e-shopu a popýtate sa ešte na viac informácii o danom produkte. Online nakupovanie na Slovensku sa neustále vyvíja a zlepšuje. Čím viac informácií máte, tým lepšie rozhodnutia dokážete urobiť.

Praktická rady:

  1. Merajte dvakrát, objednajte raz – vždy pred objednávkou si skontrolujte svoje miery s tabuľkou konkrétneho e-shopu.
  2. Vytvorte si zoznam overených e-shopov – sledujte, s ktorými e-shopmi máte dobré skúsenosti a vytvorte si zoznam.
  3. Pozor na podmienky vrátenia – pred objednávkou si vždy prečítajte podmienky vrátenia tovaru.
  4. Hľadajte recenzie produktov – skúsenosti iných zákazníkov Vám môžu poskytnúť reálny obraz o kvalite oblečenia.
  5. Kombinujte online a offline – ak máte možnosť, využite e-shopy, ktoré majú aj kamenné predajne alebo výdajné miesta.
  6. Sledujte zľavové akcie, ale s rozumom – Mnohé e-shopy ponúkajú sezónne výpredaje, alebo zľavové kódy.
  7. Dbajte na bezpečnosť platieb – využívajte bezpečné platobné metódy a nakupujte len na stránkach so zabezpečeným pripojením (URL začínajúce https://).

Uschovajte komunikáciu – pri riešení akýchkoľvek problémov sa môže hodiť história komunikácie s e-shopom. Ukladajte si e-maily alebo screenshoty chatu so zákazníckou podporou.